فراخوان جشنواره ملی، فرهنگی، هنری«فردخت»(مد و لباس ایرانی اسلامی)

فراخوان جشنواره ملی، فرهنگی، هنری«فردخت»(مد و لباس ایرانی اسلامی)

محرابی عنوان کرد: جشنواره فردخت( مد و لباس ایرانی اسلامی) با هدف جریان سازی در حوزه مد و لباس مطابق با گفتمان انقلاب اسلامی و تولید پوشاک عفیفانه تولید پوشاک با کیفیت و با قیمت مناسب برگزار می شود. 

قزوین_ سمیه‌ محرابی مسوول بسیج‌ جامعه‌ زنان سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، در گفتگو با خبرنگار بسیج با اشاره به برگزاری جشنواره ملی، فرهنگی، هنری«فردخت»(مد و لباس ایرانی اسلامی) بیان کرد: جشنواره مد و لباس فجر برای هم افزایی میان طراحان و اثرگذاری بر تولید پوشاک ملی طراحی شده است اما در عمل طرحهای برگزیده نه تجلی بخش فرهنگ ایرانی اسلامی است و نه بر تولید پوشاک اثر می گذارد. 

وی گفت: بازار پوشاک مملو از طرح هایی است که با فرهنگ ما مغایرت دارد. بنابراین خلأ ارائه مدل هایی احساس می شود که نیاز به زیبایی طلبی و پوشیدگی را به طور همزمان پاسخ دهند. جشنواره طراحی پوشاک، بستر حمایت از طراحان متعهد را فراهم می کند و مدل های قابل تولید مطابق با فرهنگ ایرانی اسلامی را به تولید کنندگان عرضه می کند.

مسوول بسیج‌ جامعه‌ زنان سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، ضمن اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد: جریان سازی در حوزه مد و لباس مطابق با گفتمان انقلاب اسلامی، تولید پوشاک عفیفانه تولید پوشاک با کیفیت و با قیمت مناسب، ارتقا کیفیت کارگاه های تولیدی مرتبط با سازمان بسیج، اصلاح مد و پوشاک مطابق با فرهنگ ایرانی اسلامی بوده و مخاطبان، طراحان و فعالان عرصه مد و لباس و تولید کنندگان پوشاک، جامعه هدف جشنواره فردخت می باشد.

وی با اشاره به فرآیند برگزاری جشنواره فردخت افزود: رویداد در سه مرحله، آموزش، رقابت و نمایشگاه برگزار می شود. 

محرابی در خصوص مرحله رقابت رویداد جشنواره مد و لباس ایرانی و اسلامی اضافه کرد: بخش اثر شامل مانتو اجتماع دوخت شده، بخش طراحی شامل مجموعه سازی (کالکشن) اجتماعی خانواده، بخش تحقیق و پژوهش شامل محور تاریخ و فرهنگ، محور اقتصاد، هویت و تمدن سازی، بهداشت و سلامت می باشد.

مسوول بسیج‌ جامعه‌ زنان سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین یادآور شد: مهلت ارسال آثار تا ۱۰ اسفند سال‌جاری بوده و فرآیند اجرا و زمان بندی مرحله مقدماتی از اردیبهشت تا پایان مهرماه سال ۱۴۰۳ می باشد. همچنین مرحله اصلی از اول آذر تا پایان دی ماه سالجاری است. 

- ثبت نام از شرکت کنندگان در جشنواره تا ۱۵ آبان ماه

- تحویل آثار در بخش های اثر (مانتو اجتماع دوخت شده و طراحی مجموعه سازی (کالکشن) اجتماعی خانواده) به دبیرخانه تا تاریخ ۱۰ آذر ۱۴۰۲

داوری آثار در تاریخ های ۲۸ الی ۳۰ آذر ۱۴۰۲

محرابی در پایان گفت: اختتامیه جشنواره و اتمام بخش فرهنگی هنری و دانش بنیان، ۶ دی ماه ۱۴۰۲ توسط دبیرخانه مرکزی برگزار می شود.

 
 

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

اخبار فراخوان ها ، جشنواره ها و نمایشگاه های هنری و ادبی

دسته‌بندی
آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
بایگانی