فراخوان جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی در همدان :: پایگاه خبری "جشنواره خبر"
×

پایگاه خبری "جشنواره خبر"

اخبار فراخوان ها و جشنواره های داخلی و خارجی

پـایگاه خـبری جـشنواره خـبر

اعلانات

فراخوان جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی در همدان

در يكشنبه, ۱ خرداد ۱۴۰۱، ۰۳:۵۵ ب.ظ

فراخوان جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی در همدان

به گزارش "جشنواره خبر"  فراخوان جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی با هدف ترغیب و تشویق طراحان برای ارائه ایده‌ها و طرح‌های جدید برای دستیابی به الگو‌های نوین و ارائه سبک زندگی اسلامی و ایرانی منتشر شد.

    انتشار فراخوان جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی در همدانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز همدان ؛ فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه پوشاک و فراهم ساختن فضای رقابتی در بین فعالان این عرصه و ترغیب بانوان به پرهیز از انتخاب و مصرف الگو‌های بیگانه از برگزاری اهداف این جشنواره است.

مسعود ویژه افزود: با بیان اینکه چهارمین جشنواره مد و لباس استان همدان تیرماه ۱۴۰۱ در ۲ بخش اصلی و ویژه برگزار می‌شود ادامه داد: بخش اصلی جشنواره شامل سه محور در حوزه طراحی مانتو اجتماع بانوان، طراحی مانتو مجلسی و مناسبتی و طراحی پوشش اداری بانوان شاغل در دستگاه‌های دولتی به همراه سرپوش مناسب است.

وی با اشاره به اختصاص بخش ویژه جشنواره به طراحی چادر و مقنعه گفت: توجه به عناصر بومی و حوزه‌های فرهنگ استان مطابق با ارزش‌های اسلامی، استفاده از الگو‌ها و سبک‌های اصیل و نوین ایرانی اسلامی در پوشش مبتنی بر نماد‌های فرهنگ، هنر و تمدن ایرانی، ترکیب پارچه‌های چند رنگ بومی و ساخت مجموعه زیبا در طراحی لباس و الهام از صنایع دستی و مواد اولیه این صنایع در طرح لباس ها؛ از جمله مواردی است که در این جشنواره باید مد نظر قرار بگیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با تاکید بر اینکه جشنواره به صورت استانی برگزار می‌شود و همه شرکت کنندگان باید بومی استان همدان باشند، تصریح کرد: دانشجویان غیربومی رشته‌های هنری با تایید دانشگاه مربوطه، از این محدودیت مستثنی هستند.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر و دریافت فراخوان می‌توانند به سامانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان مراجعه کنند.
آخرین مهلت تحویل آثار به دبیرخانه را ۳۰ خرداد و آیین گشایش و تجلیل از برگزیدگان جشنواره ۲۱ تیرماه ۱۴۰۱ برگزاری می‌شود.

 

منبع :

جشنواره خبر

:
:
(۰)
استفاده از سایت به معنای قبول قوانین می باشد برای مطالعه کلیک نمایید
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

طبقه بندی موضوعی