انتشار فراخوان مسابقه «طراحی و بازارپردازی شخصیت‌های پارسی»

انتشار فراخوان مسابقه «طراحی و بازارپردازی شخصیت‌های پارسی»

تهران- ایرنا- فراخوان نخستین دوره مسابقه ملی طراحی و بازارپردازی شخصیت‌های پارسی «پارس‌آرا» منتشر شد.

به گزارش ایرنا از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مسابقه «پارس‌آرا» از سوی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، حوزه هنری کودک و نوجوان و نیز جمعی از پیشکسوتان صنایع خلاق، متولیان و نقش‌آفرینان در حوزه شخصیت‌پردازی با حمایت ویژه ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

این مسابقه بستری رقابتی و شفاف برای ارائه طرح‌های شخصیت است. طرح‌های منتخب در فرآیند پارس‌آرا با مشارکت کسب ‌و کارهای فرهنگ‌بنیان موفق به توسعه سبک‌های اقتصادی مبتنی بر بازارپردازی شخصیت‌ها خواهند شد و از طریق جلب مشارکت‌های فرهنگی و اقتصادی در نمایشگاه پایانی، زمینه توسعه زنجیره محصولات فرهنگی و رسانه‌ای شخصیت‌ها فراهم می‌شود.

نخستین دوره مسابقه ملی طراحی و بازارپردازی شخصیت‌های پارسی «پارس آرا» در رشته‌های پویانمایی، بازی‌های ویدئویی، نشر مکتوب، نشر دیجیتال و سرگرمی‌های فیزیکی برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش، برگزیده اول مسابقه «پارس‌آرا» تندیس «روزبه» و ۱۰۰ میلیون تومان (برترین طرح شخصیت سال) و برگزیدگان اول هر رشته یک سکه بهار آزادی جایزه خواهند گرفت.

علاقه‌مندان تا ۳۰ مهرماه فرصت دارند با مراجعه به تارنمای https://parsara.net و ثبت مواردی همچون طرح اولیه داستان زندگی شخصیت‌ها، شناسنامه شخصیت‌ها، تصویرسازی شخصیت‌ها و مشخصات نمونه محصول در مسابقه شخصیت‌پردازی در حوزه کودک و نوجوان شرکت کنند.

هر طرح لازم است دارای یک فضای داستانی، شناسنامه و تصویرسازی از شخصیت‌ها باشد و دست‌کم منجر به یک نمونه محصول شده باشد.

شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی و تمدنی برای طراحی و توسعه شخصیت، تبیین ظرفیت‌های اقتصادی شخصیت‌های ایرانی-‌اسلامی، شبکه‌سازی متخصصان و مربیان حوزه طراحی شخصیت و توسعه آن، کمک به تامین و جریان تولید محصولات فرهنگی شخصیت ‌محور، توانمندسازی تخصصی گروه‌های مستعد برای ارائه طرح‌ شخصیت‌ها و تسهیل در مشارکت فکری برای توسعه زنجیره محصولات فرهنگی شخصیت‌محور از جمله اهداف این مسابقه به شمار می‌رود.

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

اخبار فراخوان ها ، جشنواره ها و نمایشگاه های هنری و ادبی

دسته‌بندی
آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
بایگانی