فراخوان دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی

فراخوان دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افتخار دارد دومین دوره‌ جشنواره‌ ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی را از ٢٨ آبان‌ تا ٣ آذر ١۴٠٢ برگزار کند. شرکت عموم هنرمندان و صاحبان آثار در این جشنواره، آزاد است.

فراخوان دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی

برگزارکنندگان:

جشنواره توسط «معاونت میراث فرهنگی» وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، با مشارکت و میزبانی «استانداری قزوین» برگزار می‌شود.

اهداف جشنواره:

جلب افکار عمومی نسبت به مقوله میراث‌فرهنگی، افزایش سواد میراث فرهنگی جامعه، تقویت مشارکت جامعه در راستای حفاظت و پاسداشت میراث فرهنگی تاریخی و ذخایر ارزشمند میراث طبیعی، ایجاد رقابت سالم میان هنرمندان، جذب ایده‌های نو، شناسایی استعدادهای خلاق و نوجو، گسترش و عمومیت‌بخشی بهر‌ه‌مندی از میراث ‌فرهنگی‌ـ‌‌تاریخی و ظرفیت‌های بی‌بدیل میراث طبیعی در جامعه، تجلیل و قدردانی از آثار برتر هنرمندان به مثابه میراث‌داران و میراث‌بانان سرزمینی و مناظر تاریخی، فرهنگی و طبیعی، کشف و معرفی بهترین آثار هنری و چند‌رسانه‌ای در حوزه‌های ملموس فرهنگی، تاریخی و طبیعی و میراث ناملموس ایران.

بخش‌های جشنواره:

رادیویی، تلویزیونی (محتواهای صوتی و تصویری که در شبکه‌های استانی، ملی و بین‌المللی صدا و سیما، سرویس‌های ویدئویی درخواستی (vod) و شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی اینترنتی پخش شده است، شامل: پادکست، نمایش رادیویی، مستند رادیویی، مستند گزارشی، فیلم، سریال، مستند، گزارش خبری، برنامه ترکیبی، گفت‌و‌گو و میزگرد، داستانی و نمایشی، پویانمایی، عروسکی و مواد تبلیغی (کلیپ، تیزر، وله، نماهنگ و...)

سینمایی شامل: کوتاه، نیمه بلند، بلند، سریال داستانی و مستند، پویانمایی و عروسکی، فیلمنامه

هنرهای رایانه‌ای ترکیبی شامل: هنرهای دیجیتال، نرم‌افزارهای تعاملی در قالب وب و اپلیکیشن، بازی‌های رایانه‌ای، بازی‌های محیطی، بازی‌های ویدئویی، شبیه‌سازها (واقعیت مجازی، واقعیت افزوده، واقعیت ترکیبی) و هوش مصنوعی  

هنرهای اجرایی و نمایشی شامل: نمایش‌های صحنه‌ای، نمایش‌های آیینی و میدانی (تعزیه، نقالی، پرده‌خوانی، شاهنامه‌خوانی، قوالی، منقبت‌خوانی، مولودی‌خوانی، خیمه‌شب‌بازی، آیین‌های پهلوانی و زورخانه‌ای، نمایش‌های خیابانی و نمایش‌های عروسکی، نمایشنامه

کتاب و تولیدات مکتوب شامل: کتاب، رساله‌های دانشگاهی (ارشد و دکتری)

شاخص‌های حرفه‌ای پذیرش آثار:

آثاری در این دوره از جشنواره پذیرفته خواهند شد که با 3 عرصه حرفه‌ای زیر همخوانی داشته باشند:

١ . از ابتدای سال ١۴٠٠ تا مهر ١۴٠٢ تولید شده باشند و در دوره نخست جشنواره شرکت نکرده باشند.

٢.  دارای پروانه‌ ساخت (آثار سینمایی و نمایشی)، مجوز تولید (آثار رادیویی و تلویزیونی یا نمایش خانگی)، مجوز بنیاد بازی‌های رایانه‌ای و یا منتشرشده در فضای مجازی (عکس،کلیپ، نماهنگ، موشن‌گرافیک و اینفوگرافیک) باشند.

٣ . به نحو مناسب، مستقیم یا غیرمستقیم به معرفی یک یا مجموعه‌ای از میراث فرهنگی ایران بپردازد که اعم از میراث ملموس تاریخی-فرهنگی، میراث طبیعی یا میراث ناملموس شامل هنرهای بومی و سنتی، دانش‌ها و مهارت مرتبط با کیهان و طبیعت، کردارهای اجتماعی، آیین‌ها، فرهنگ‌ها، افسانه‌های مردمی یا قومی و محلی، هنرهای اجرایی و نمایشی، معرفی مفاخر و مشاهیر ملی و دینی بوده که با تاریخ، فرهنگ و تمدن ایرانی ـ اسلامی مرتبط باشند.

نحوه ارسال آثار:

هنرمندان صاحب اثر می‌توانند از تاریخ 28 تیر ماه تا 24 شهریور 1402، با مراجعه به تارنمای جشنواره چندرسانه‌ای میراث فرهنی به نشانی https://ch- festival.mcth.ir/ و تکمیل فرم ثبت‌نام آنلاین، و با کد رهگیری دریافت‌شده از سایت جشنواره، فایل اثر خود را به نام خود تغییر نام (Rename) داده و در سایت بارگذاری و ارسال کنند.

در صورت عدم امکان بارگذاری اینترنتی، یک لوح فشرده شامل فایل اثر که اطلاعات نام و نام خانوادگی، نام اثر و کد رهگیری اخذ شده از سایت، تا پیش از اتمام مهلت ثبت‌نام به نشانی پستی دبیرخانه ارسال کنند:

تهران، خیابان شهید باهنر، میدان نیاوران، مجموعه فرهنگی-تاریخی نیاوران، دبیرخانه جشنواره میراث فرهنگی.

(شماره تماس دبیرخانه 02122290683)

نسخه نمایشِ آثار پذیرفته شده باید با فرمت Mp4 بر روی لوح فشرده یا هارددیسک برای دبیرخانه جشنواره ارسال شود. تأییدیه دریافت اثر یا ایده که از طریق ایمیل برای شرکت‌کنندگان ارسال می‌شود، به منزله‌ ثبت اثر در فهرست آثار به منظور بررسی و انتخاب خواهد بود و امکان خروج اثر از جشنواره بعد از ثبت نام مقدور نخواهد بود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاع از جزئیات بیشتر فراخوان و مقررات جشنواره، به تارنمای جشنواره مراجعه کنند:

 www.ch-festival.mcth.ir

شاخص‌های مهم برای داوری آثار:

«ظرفیت اثر برای تبدیل شدن به یک منظومه، ایده‌پردازی خلاقانه و روایت‌گری میراث فرهنگی، ایده‌های استارتاپی، شخصیت‌پردازی و بازارپردازی صنایع فرهنگی میراث‌پایه» از محورهای مهم در داوری آثار است.

جوایز جشنواره:

در این جشنواره از برترین آثار در ساختارهای مختلف که در راستای اهداف جشنواره باشند، با تندیس ویژه‌، دیپلم افتخار و جوایز نقدی و غیرنقدی نفیس و ارزنده تقدیر می‌شود.

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

اخبار فراخوان ها ، جشنواره ها و نمایشگاه های هنری و ادبی

دسته‌بندی
آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
بایگانی