فراخوان سوگواره شعر و نوحه «بر شانه‌های نی» رونمایی شد.

فراخوان سوگواره شعر و نوحه «بر شانه‌های نی» رونمایی شد.

دبیر چهارمین سوگواره شعر و نوحه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سوگواره شعر «بر شانه‌های نی» در بخش شعر کلاسیک و نوحه برگزار می‌شود، گفت: این سوگواره با موضوع نهضت امام حسین(ع) و وقایع مرتبط با واقعه عاشورا برگزار می‌شود.

فراخوان سوگواره شعر و نوحه «بر شانه‌های نی» رونمایی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط‌ عمومی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری، وحید برزگر با اشاره به برگزاری سوگواره «بر شانه‌های نی» گفت: این برنامه به مدت چهار دوره از سوی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری و هیات شیفتگان وصل فرخ شهر در استان چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

دبیر چهارمین سوگواره شعر و نوحه افزود: شاعران آیینی استان چهارمحال و بختیاری در کشور مطرح هستند و در دوره‌های گذشته این سوگواره مجموعه شعری از شاعران شرکت‌کننده با عنوان «بر شانه‌های نی» به چاپ رسیده که یکی از آثار ماندگار شعر آیینی و عاشورایی است.

وی اظهار داشت: این سوگواره با موضوع نهضت امام حسین(ع) و وقایع مرتبط با واقعه عاشورا برگزار می‌شود و تولید اشعار و نوحه‌های مفهوم‌گرا فاخر و با نگاه تازه به واقعه کربلا و موضوعات پیرامون آن از اهداف این رویداد ادبی است.

برزگر یادآور شد: سومین سوگواره شعر «بر شانه‌های نی» در بخش شعر کلاسیک و نوحه برگزار می‌شود و اولویت با آثار و سروده‌هایی است که قبلا در جایی منتشر نشده باشند.

دبیر چهارمین سوگواره شعر و نوحه چاپ مجموعه شعر از برگزیدگان این سوگواره را یکی از بخش‌های سوگواره عنوان کرد و افزود: حق چاپ و انتشار آثار در کتاب سوگواره برای دبیرخانه محفوظ است و شاعران آیینی استان می‌توانند حداکثر سه اثر را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند که پس از ارزیابی آثار، علاوه بر انتخاب سه اثر برگزیده، از سه اثر نیز تقدیر می‌شود.

برزگر یادآور شد: در بخش نوحه نیز صرفا اشعار نوحه مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و دبیرخانه از بین فایل‌های صوتی به بهترین انتخاب شعر، لحن و سبک مداح با اهدای جایزه تقدیر به عمل خواهد آورد.

وی گفت: آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه سوگواره تا ۷ شهریورماه ۱۴۰۲ است، تلاش خواهیم کرد در اربعین حسینی منتخبین این سوگواره را در برنامه‌ای با حضور شاعران و مداحان استان چهارمحال و بختیاری برگزار کنیم.

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

اخبار فراخوان ها ، جشنواره ها و نمایشگاه های هنری و ادبی

دسته‌بندی
آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
بایگانی