بیست و پنجمین جشنواره شعر دفاع مقدس استان فارس فراخوان داد

بیست و پنجمین جشنواره شعر دفاع مقدس استان فارس فراخوان داد

 فراخوان این جشنواره در حوزه دفاع مقدس و مقاومت و در بخش های مختلف و تحت عنوان «حماسه سپیداران» اعلام شده که علاقه مندان میتوانند آثار خود را تا پایان شهریور 1402 ارسال کنند.

گیتی آنلاین_ «دانیال بهادرانی»، دبیر علمی جشنواره شعر دفاع مقدس استان فارس ضمن معرفی محور های مختلف این جشنواره استانی اظهارداشت: دراین دوره از جشنواره بخش های مختلف وجود دارد که شامل دو بخش محور های عمومی موضوعات مرتبط با دفاع مقدس و مقاومت و یک بخش ویژه مربوط با شهدای مظلوم حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) است.

دبیر بیست و پنجمین جشنواره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت استان فارس ضمن اشاره به محورهای عمومی این جشنواره خاطر نشان کرد: بخش عمومی شعر دفاع مقدس و مقاومت شامل مفاهیم مرتبط با شهدا، رزمندگان، آزادگان و جانبازان) دفاع مقدس و شعر مقاومت بین المللی اسلامی،شعر دفاع مقدس ولایت محوری و جهاد تبیین با مضامینی از جمله (پرچم، ایمان و امید، ایران قوی، هویت ملی، محرومیت زدایی، حرکت ها جهادی) را شامل می شود.

وی گفت: بخش های دیگر این جشنوارشامل شعر دفاع مقدس و شهدای مدافع امنیت، شعر دفاع مقدس و جنگ نرم، شعر دفاع مقدس کودک و نوجوان ،شعر دفاع مقدس و نقش زنان، شعر دفاع مقدس و مضامین عاشورایی، شعر دفاع مقدس و شهدای روحانی، شعر دفاع مقدس دانشجو و دانش آموز،طنز در شعر دفاع مقدس، شعر دفاع مقدس و سرود و ترانه می باشد.

بهادرانی با اشاره به اهمیت زنده نگهداشتن یاد و نام شهدای مظلوم حادثه تروریستی حرم احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) اظهارداشت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده شهدای حادثه شاهچراغ مبنی بر زنده نگهداشتن این حادثه با عناصر مختلف هنری و دستور ایشان به همه متولیان فرهنگی، بخش ویژه این کنگره در استان فارس به موضوع « شهدای حادثه تروریستی در حرم حضرت شاهچراغ (ع)» در نظر گرفته شده است.

وی درباره نحوه ارسال آثار به این کنگره افزود: شاعران استان فارس می توانند تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۲ آثار خود را بدون محدودیت در تعداد اثر در قالب فایل Word از طریق پیام‌رسان ایتا به شماره تماس ۰۹۰۱۶۶۹۱۹۱۵ ارسال نمایند.

بهادرانی با اشاره به اینکه اشعار ارسالی به صورت کدگذاری شده و بدون نام و به صورت جداگانه در هر بخش با توجه به محورهای مختلف در اختیار داوران شاخص قرار خواهد گرفت افزود: ضروریست که شاعران در بالای هر اثر محور اصلی را مطابق با موضوع شعر و محورهای مشخص شده در فراخوان مشخص کنند.

وی بیان داشت: شاعران برگزیده در هر بخش در برنامه ای با عنوان حماسه سپیداران که اختتامیه مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت است تقدیر به عمل خواهد آمد و آثار برگزیده جهت شرکت در مرحله کشوری کنگره به دبیرخانه مرکزی در تهران ارسال خواهد شد.

شایان ذکر است شیراز برای پنجمین سال پیاپی میزبان بیست و پنجمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت کشور خواهد بود.

 

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

اخبار فراخوان ها ، جشنواره ها و نمایشگاه های هنری و ادبی

دسته‌بندی
آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
بایگانی