پنجمین جشنواره ملی خوشنویسی «هل أتی» در کاشان

پنجمین جشنواره ملی خوشنویسی «هل أتی» در کاشان

رئیس انجمن خوشنویسان کاشان از آغاز فراخوان پنجمین دوره جشنواره دوسالانه خوشنویسی «هل أتی» در گستره ملی خبر داد.

احمد خوش‌حساب در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اعتلای جایگاه هنر خوشنویسی، ایجاد بستری مناسب برای عرضه و ارائه ظرفیت‌ها و قابلیت‌های این هنر اصیل ایرانی، زمینه‌سازی رشد و بالندگی هنرمندان خوشنویسی ایران از هدف‌های این جشنواره است.

وی افزود: امیدواریم که برگزاری این‌گونه رویدادها فرصتی برای رشد فرهنگ دیداری مردم جامعه در ارتباط با هنر خوشنویسی و گسترش ارتباط هنرمندان با یکدیگر و مخاطبان این هنر اصیل ایرانی فراهم کند.

رئیس انجمن خوشنویسان کاشان، تصریح کرد: خوشنویسی از جمله هنرهایی است که نماد هویت ملی و دینی ایران است که رونق آن و توجه به اقتصاد هنر خوشنویسی و معرفی هنرمندان این رشته یک ضرورت است.

وی گفت: این دوره جشنواره در سه موضوع قرآن و عترت، ایثار و شهادت و گفتمان انقلاب اسلامی برگزار می‌شود و هنرمندان فرصت دارند که آثار خود را تا ۳۰ شهریور به نشانی، کاشان، بلوار دانش، بلوار دانشجو، سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری کاشان ارسال کنند.

دبیر پنجمین دوسالانه خوشنویسی «هل أتی»  افزود: این جشنواره، در بخش مسابقه در چهار رشته نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ و ثلث برگزار می‌شود که آثار هنرمندان باید در ابعاد ۳۵ در ۵۰ یا ۵۰ در ۷۰ سانتی‌متر همراه با پاسپارتو به رنگ مشکی ارائه شده و تذهیب آثار اختیاری است.

وی اظهار کرد: آیین پایانی و معرفی برگزیدگان دوسالانه خوشنویسی «هل أتی» روز ۱۱مهرماه هم‌زمان با میلاد پیامبر(ص) خواهد بود که از خوشنویسان برگزیده با تندیس جشنواره و هدیه به ارزش ۷۰، ۵۰ و ۳۰ میلیون ریال قدردانی خواهد شد.

خوش‌حساب گفت: پنجمین دوره خوشنویسی هل اتی با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن خوشنویسان شهرستان کاشان برگزار می‌شود. 

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

اخبار فراخوان ها ، جشنواره ها و نمایشگاه های هنری و ادبی

دسته‌بندی
آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
بایگانی