فراخوان مسابقه استانی نقاشی «نشانی از آب» منتشر شد.

فراخوان مسابقه استانی نقاشی «نشانی از آب» منتشر شد.

فراخوان نخستین جشنواره استانی «نشانی از آب» با هدف ترویج فرهنگ صرفه‌جویی در مصرف آب از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر منتشر شد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر گفت: این مسابقه‌ با موضوع «آب» و با شعار «امروز و فردایی سبز با صرفه‌جویی در مصرف آب» با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان استان با راه‌های صرفه‌جویی در مصرف آب و آشنایی با پیامدهای ناشی از وقوع بحران آب، از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  استان و با مشارکت شرکت آب و فاضلاب  بوشهر برگزار می‌شود.

سمیه رسولی ادامه داد: «همه موجودات هستی (پرندگان، حیوانات، گیاهان و...) حق استفاده از آب را دارند»، «همه ما موجودات زنده در حفظ منابع آبی نقش داریم»، «من هم در مصرف درست آب مسئولم»، «درست استفاده کردن از آب را به یکدیگر یاد بدهیم» و «در هنگام گردش در طبیعت برای تمیز نگهداشتن آب چشمه‌ها و رودخانه‌ها تلاش کنیم» و کلیه موضاعات مرتبط با آب موضوع این مسابقه را تشکیل می‌دهند. کودکان و نوجوانان می‌توانند در نقاشی خود آزادانه افکار و عقاید خود را بیان کنید.

وی افزود: مسئلۀ آب در حال حاضر یکی از چالش‌های مهم و جدی در کشور عزیزمان و جهان  است و امروزه عواملی از قبیل تغییر شرایط آب و هوایی، گسترش روزافزون جمعیت و استفاده نابهنجار و غیر اصولی از منابع آبی، این نعمت حیات‌بخش را در خطر کاستی شدید قرار داده است؛ از این‌رو با برگزاری این رویداد درصدد هستیم تا ضمن بازشناسی اهمیت مایع حیات، نسل امروز را به حفظ منابع آب و مصرف بهینه تشویق کنیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر در خصوص شرایط سنی این مسابقه یادآور شد:  شرکت کنندگان در چهار گروه سنی 4 تا 6 سال، 7 تا 9 سال، 10 تا 12 سال و 13 تا 16 سال می‌توانند آثار خود را تا 31 تیر 1402  به دبیرخانه جشنواره به نشانی: بوشهر، میدان قدس، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر ارسال کنند.

وی در خصوص ویژگی آثار ارسالی به این رویداد توضیح داد: آثار ارسالی باید حداقل 27 × 39 و حداکثر 54 × 39 سانتی‌متر و با تکنیک آزاد (گواش، پاستل، آبرنگ، مداد رنگی، کلاژ، چاپ و ... به جز کلاژ برجسته) باشند.

رسولی گفت:  از هر شرکت‌کننده تنها یک اثر پذیرفته می‌شود. کار گروهی پذیرفته نمی‌شود. آثار بدون پاسپارتو و قاب و شیشه باشد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیان کرد: آثار باید کاملا نشان دهندۀ مفهوم فراخوان مسابقه  باشد. بنابراین این مضمون نباید فقط در حد یک عبارت جذاب باقی مانده یا رنگ شعاری به خود بگیرد، بلکه باید به شیوه‌ای هنری این مفهوم رسانده شود.

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

اخبار فراخوان ها ، جشنواره ها و نمایشگاه های هنری و ادبی

دسته‌بندی
آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
بایگانی