فراخوان شانزدهمین کنگره ملی «شعر عاشورایی» اعلام شد.

فراخوان شانزدهمین کنگره ملی «شعر عاشورایی» اعلام شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از اعلام فراخوان شانزدهمین کنگره ملی «شعر عاشورایی» خبر داد و گفت: شعرا و هنرمندان سراسر کشور تا ۱۸ مرداد فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.
علی اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان

علی‌اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا، گفت: شانزدهمین کنگره ملی شعر عاشورایی به مناسبت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین در سطح شهرستان قروه برگزار می‌شود.

وی از اعلام فراخوان شانزدهمین کنگره ملی شعر عاشورایی در سطح کشور خبر داد و افزود: شعرای و هنرمندان سراسر کشور تا ۱۸ مرداد فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان بیان کرد: آشنایی شیفتگان فرهنگ متعالی عاشورا، صفات و فضائل امام حسین(ع) و یاران وفادارش، ترویج فرهنگ و هنر اصیل اسلامی، اشاعه فرهنگ و ادبیات آیینی عاشورایی، شناسایی و تجلیل از پدیدآورندگان آثار فاخر فرهنگی و ادبی مرتبط با عاشورا، ارتقای سطح کیفی شعر آئینی و گسترش هرچه بیشتر آن، توجه به کیفیت و جذابیت اشعار مداحی در مراسم مذهبی و رصد فرهنگی فرهنگ عاشورا در سطوح مختلف از اهداف برگزاری شانزدهمین کنگره «شعر عاشورایی قروه» است.

وی با اشاره به اینکه علاقه‌مندان می‌توانند سروده‌های عاشورایی خود را  در تمام موضوعات مربوط به نهضت عاشورایی ابا عبدالله الحسین(ع) به دبیرخانه کنگره ارسال کنند، افزود: ارسال آثار در کلیه سبک‌ها و قالب‌های شعری بلامانع است.

دریایی به شرایط پذیرش آثار اشاره کرد و گفت: آثار ارسالی نباید در جشنواره‌های دیگر شرکت کرده و یا قبلاً چاپ شده باشند و از هر شرکت‌کننده حداکثر سه قطعه شعر پذیرفته می‌شود.

وی افزود: آثار ارسالی از طریق اپلیکیشن کنگره دریافت خواهد شد و شرکت‌کنندگان می‌توانند با مراجعه به سایت ادره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان و یا کانال تلگرامی شعر عاشورایی به آدرس t.me/ershadghorveh و یا کانال اخبار فرهنگی ـ هنری قروه در پیان رسان ایتا  eitaa.com/farhanghonarghorveh این اپلیکیشن را دانلود کنند.

مدیرکل ارشاد کردستان اظهار کرد: اختتامیه شانزدهمین کنگره ملی «شعر عاشورایی» به صورت حضوری برگزار می‌شود و حضور افراد برگزیده در مراسم الزامی خواهد بود.

وی در پایان یادآور شد: این دوره از کنگره در دو بخش اصلی شعر عاشورایی و بخش ویژه با موضوعات ایثار و شهادت با تأکید بر شهدای کردستان، شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم و به سه زبان کُردی، تُرکی و فارسی برگزار می‌شود.

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

اخبار فراخوان ها ، جشنواره ها و نمایشگاه های هنری و ادبی

دسته‌بندی
آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
بایگانی