اعلام فراخوان شانزدهمین کنگره ملی «شعر عاشورایی» در البرز

اعلام فراخوان شانزدهمین کنگره ملی «شعر عاشورایی» در البرز

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز از اعلام فراخوان شانزدهمین کنگره ملی «شعر عاشورایی» خبر داد و گفت: شعرا و هنرمندان البرزی تا ۱۸ مردادماه سال جاری فرصت دارند در این کنگره شرکت کنند.
سعید جابری انصاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد البرز

سعید جابری‌انصاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز در گفت‌و‌گو با ایکنا از البرز از اعلام فراخوان شانزدهمین کنگره ملی شعر عاشورایی به مناسبت ایام سوگواری حضرت ابا‌عبدالله‌الحسین(ع) در این استان خبر داد و گفت: شعرای و هنرمندان استان تا ۱۸ مردادماه سال جاری فرصت دارند در این رویداد فرهنگی شرکت کنند.

وی افزود: این کنگره در دو بخش اصلی شعر عاشورایی و بخش ویژه با موضوعات ایثار و شهادت با تأکید بر شهدای کردستان، شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم و به سه زبان کُردی، تُرکی و فارسی برگزار می‌شود.

این مسئول بیان کرد: ارتقای سطح کیفی شعر آئینی و گسترش هرچه بیشتر آن، توجه به کیفیت و جذابیت اشعار مداحی در مراسم مذهبی، آشنایی شیفتگان فرهنگ متعالی عاشورا، صفات و فضایل امام حسین(ع) و یاران وفادارش، ترویج فرهنگ و هنر اصیل اسلامی، اشاعه فرهنگ و ادبیات آیینی عاشورایی و رصد فرهنگی فرهنگ عاشورا در سطوح مختلف از اهداف برگزاری این کنگره است.

وی با اشاره به اینکه علاقه‌مندان می‌توانند سروده‌های عاشورایی خود را  در تمام موضوعات مربوط به نهضت عاشورایی ابا‌عبدالله‌الحسین(ع) به دبیرخانه کنگره ارسال کنند، افزود: ارسال آثار در کلیه سبک‌ها و قالب‌های شعری بلامانع است.

جابری‌انصاری به شرایط پذیرش آثار اشاره کرد و گفت: آثار ارسالی نباید در جشنواره‌های دیگر شرکت کرده و یا قبلا چاپ شده باشند و از هر شرکت‌کننده حداکثر سه قطعه شعر پذیرفته می‌شود.

وی بیان کرد: آثار ارسالی از طریق اپلیکیشن کنگره دریافت خواهد شد و شرکت‌کنندگان البرزی می‌توانند با مراجعه به کانال تلگرامی شعر عاشورایی به آدرس t.me/ershadghorveh این اپلیکیشن را دانلود کنند.

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

اخبار فراخوان ها ، جشنواره ها و نمایشگاه های هنری و ادبی

دسته‌بندی
آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
بایگانی