جشنواره رسانه ای گردشگری و مدیریت شهری در خزر بعنوان پیش جشنواره رسانه ای بین المللی آستراخان روسیه برگزار خواهد شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جشنواره رسانه ای گردشگری و مدیریت شهری در خزر بعنوان پیش جشنواره رسانه ای بین المللی آستراخان روسیه با حمایت و همکاری معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی، اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های خارجی، استانداری مازندران، فرمانداری شهرستان چالوس، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران، خانه مطبوعات و رسانه های کشور، خانه مطبوعات و رسانه های استان مازندران، شهرداری و شورای اسلامی شهر چالوس، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چالوس، اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان چالوس و انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران غرب استان مازندران برگزار می گردد.
دبیرخانه جشنواره از کلیه روزنامهنگاران اعم از نویسندگان، خبرنگاران، متخصصان چندرسانهای، عکاسان مطبوعات و خبرگزاریها و پایگاه های خبری دعوت میکند تا آثار خود را که از فروردین ۱۴۰۱ تا پایان خرداد ۱۴۰۲ به رشته تحریر در آوردهاند، براساس محورها و بخشهای اعلام شده حول موضوع خزر به آدرس http://khazar.pressfestival.ir/ ارسال کنند.
اهداف جشنواره:
*حفظ نوار ساحلی و توسعه گردشگری ساحلی خزر با الگوهای زیستمحیطی
*ایجاد فضای رقابتی بین آثار مطبوعاتی و رسانهای کشورهای حاشیه دریای خزر
* معرفی پتانسیل های گردشگری ، ساحلی ، رسانه ای و مدیریت شهری چالوس و شمال کشور
*ارتقاء سطح کیفی خبر و اطلاعرسانی
*ایجاد همگرایی بین رسانههای کشورهای حاشیه دریای خزر
*ایجاد تعامل و همگرایی بین مدیریت شهری کشورهای حاشیه دریای خزر
*معرفی رسانههای کشورهای حاشیه دریای خزر بین شهروندان
*بررسی چالشها و فرصتهای رسانه ای و مدیریت شهری کشورهای حاشیه دریای خزر
*ایجاد زمینههای افزایش مصرف رسانهای در کشورهای حاشیه دریای خزر
* زمینه تعامل و همکاری بین رسانه های کشورهای حاشیه دریای خزر
* زمینه تعامل و همکاری بین مدیریت شهری کشورهای حاشیه دریای خزر
* ارسال آثار برتر جشنواره به جشنواره بین المللی رسانه آستراخان روسیه
محورهای جشنواره:
*محیط زیست نوار ساحلی خزر(جنگلها، مراتع، بحران آب، زباله)
*توسعه منطقهای (فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و …) با تاکید بر ظرفیت دریای خزر
* توسعه گردشگری نوار ساحلی خزر (ایجاد و ساماندهی فضاهای گردشگری)
*فرهنگ (ارزشها، نگرشها، آداب و رسوم بومی)، ادبیات و خرده فرهنگهای ساحل دریای خزر
* تعاملات اقتصادی برون مرزی و بنادر دریای خزر
* مدیریت شهری و توسعه گردشگری شهرهای حاشیه دریای خزر
* معرفی جاذبه های گردشگری خزر
* شهرسازی مدرن همراه با نگاه جذب توریست در شهرهای حاشیه دریای خزر
بخش های جشنواره :
*گزارش
*مقاله و یادداشت
*خبر
*مصاحبه
*عکس (تک عکس و گالری)
*چندرسانهای (اینفوگرافی، پادکست، فیلم، انیمیشن و موشنگرافیک)
* کاریکاتور و طنز
*صفحه آرایی و طراحی
بخش ویژه جشنواره :
مدیریت شهری چالوس ، توسعه عمرانی و گردشگری
گاه شمار جشنواره :
* آثار رسانهای مورد پذیرش: از اول فروردین ۱۴۰۱ الی ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
* آخرین زمان ارسال آثار: ۱۵/۴/۱۴۰۲
*اعلام آثار برتر: همزمان با برگزاری جشنواره
* زمان برگزاری جشنواره رسانه ای خزر: شهریور ۱۴۰۲
شرایط شرکت در جشنواره :
آثاری در جشنواره شرکت داده میشوند که در فاصله زمانی ابتدای فرودرین ۱۴۰۱ الی ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ در رسانه های دارای مجوز انتشار یابند.
آثاری پذیرفته میشود که نام صاحب اثر در صفحه منتشره قید شده باشد و مطالب با امضای مستعار پذیرفته نمیشود. افرادی که آثار آن ها با نام مستعار و کد ثبت میگردد باید به تأیید مدیر مسئول رسانه رسیده باشد، همچنین در رشتههای خبر، عکس، چندرسانهای که بعضاً فاقد نام هستند در صورتی که به مرحله نهایی راه یابند، تاییدیه مدیر مسؤول رسانه برای نام صاحب اثر ضروری است.
هر متقاضی مجاز به شرکت در ۳ بخش از جشنواره میباشد و در هر بخش میتواند حداکثر تا ۳ اثر را بارگذاری نماید که در مجموع ۹ اثر پذیرفته میشود، در صورت ارسال آثار بیشتر، دبیرخانه جشنواره آثار دریافتی را به صورت تصادفی انتخاب و بقیه را حذف خواهد کرد.
رسیدگی به آثار توسط هیأت داوران جشنواره انجام میشود و همه هماهنگیها با دبیرخانه جشنواره است.
متقاضیان شرکت در جشنواره میبایست با مراجعه به سایت http://khazar.pressfestival.ir/ آثار خود را ارسال کنند.
* آثار برگزیده جشنواره به صورت فایل PDF در سایت خانه مطبوعات ایران به آدرس www.khanehmatbooat.ir منتشر می شود.
جوایز:
نفر اول: تندیس + لوح تقدیر + ۵۰ میلیون ریال
نفر دوم: لوح تقدیر + ۳۰ میلیون ریال
نفر سوم: لوح تقدیر + ۲۰ میلیون ریال
دیدگاهها
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.