فراخوان ارسال محتوای رضوی در جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) منتشر شد.

فراخوان ارسال محتوای رضوی در جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) منتشر شد.

  رئیس مرکز رسانه آستان قدس رضوی گفت:خادمیاران رسانه‌ای امام رضا (ع) می‌توانند با تولید محتوا خدمت خود را به جشنواره امام رضا (ع) ارائه می‌دهند.
نشست خبری سومین جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا (ع) با حضور محسن هوشمند، رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی و اکبر نصراللهی، دبیر علمی این جشنواره برگزار شد.

محسن هوشمند، رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی گفت: جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا (ع) یکی از وظایف خود را بسترسازی برای تولید و نشر محتوای رسانه‌ای با مضامین رضوی توسط تمام فعالان رسانه‌ای کشور می‌داند. همه عزیزان که تمایل دارند برای امام رضا (ع) کاری انجام دهند، امکانش فراهم است. 

هوشمند ادامه داد: دو اقدام برجسته در این جشنواره وجود دارد. اول ایجاد جریان مردمی تحت عنوان خادمیاران رسانه‌ای امام رضا (ع) است. در این جریان خادمیاران با تولید و نشر محتوای رسانه‌ای خدمت خود را ارائه می‌دهند. در حال حاضر، نزدیک به ۳۸۰۰ خادمیار رسانه‌ای در اقصی نقاط کشور ساماندهی شده‌اند. 

رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی افزود: در جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا به دنبال جهت‌دهی و ارتقای کمی و کیفی محصولات رسانه‌ای با مضامین رضوی هستیم. طراحی این جشنواره از سال ۱۳۹۶ شروع شد. در سال ۱۳۹۹ اولین فراخوان جشنواره اعلام شد و در سال ۱۴۰۰ اختتامیه اولین دوره جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) برگزار شد. 

به گفته وی، در اولین دوره ۲۴۹۸ اثر از ۶۰۶ تولیدکننده محتوا به دبیرخانه جشنواره ارسال شد. با تکمیل اصلاحات فراخوان دوره دوم منتشر شد. اختتامیه دومین دوره جشنواره در سال گذشته برگزار شد. در دوره دوم ۱۰۰۱ شرکت‌کننده با نزدیک به ۳۱۳۰ اثر دریافت شد. فراخوان سومین دوره جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) اعلام شده است. تا پایان خرداد فرصت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره هست. در هفته وحدت هم اختتامیه جشنواره را خواهیم داشت. 

هوشمند در پاسخ به جوایز نقدی این دوره از جشنواره به این پاسخ اکتفا کرد که در بخش‌های مختلف جوایز نقدی وجود دارد و نسبت به دوره قبل بیشتر شده است. همچنین، در اختتامیه میزبان عزیزان برگزیده هستیم.

در ادامه اکبر نصراللهی، دبیر علمی جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا (ع) گفت: هدف اصلی برگزاری این جشنواره شناسایی تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان آثار مرتبط با فرهنگ رضوی است. هدف دوم این جشنواره شبکه‌سازی برای تعامل بین تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان محتوای رسانه‌ای است. 

نصراللهی با بیان اینکه سومین جشنواره رسانه‌ای امام رضا محدود به زبان و کشور خاصی نیست، افزود: همه کسانی که عشق و ارادت به امام رضا (ع) دارند، می‌توانند از هر زبان و موقعیتی تولیدات داشته باشند. توجه ویژه به شبکه‌های اجتماعی و پویش‌های مردمی، محدود نبودن تولیدات جشنواره از ویژگی‌های دیگر این جشنواره محسوب می‌شود. 

دبیر علمی جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا (ع) با بیان اینکه در دومین جشنواره امام رضا فقط از سه زبان عربی، انگلیسی و اردو امکان ارسال آثار وجود داشت، افزود: ولی در سومین دوره از جشنواره شرکت‌کنندگان می‌توانند از هر زبانی تولیدات خود را ارسال کنند. همچنین، مذاهب و ادیان دیگر هم امکان ارسال آثار دارند.

به گفته وی، ۸ بخش اصلی داریم که شامل خبرگزاری‌ها، مطبوعات، شبکه‌های اجتماعی با تاکید بر پویش مردمی، رسانه‌های صوتی، رسانه‌های تلویزیونی، عکس و گرافیک، بین‌الملل، رسانه‌ها و پایان‌نامه‌هاست.

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

اخبار فراخوان ها ، جشنواره ها و نمایشگاه های هنری و ادبی

دسته‌بندی
آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
بایگانی