فراخوان سومین جایزه کتاب تاریخ انقلاب اسلامی

فراخوان سومین جایزه کتاب تاریخ انقلاب اسلامی

به گزارش گروه فرهنگ خبرگزاری علم و فناوری آنا، فراخوان سومین جایزه کتاب تاریخ انقلاب اسلامی که با همکاری پژوهشکده تاریخ معاصر و خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار می‌شود، منتشر شد.

در این فراخوان آمده است؛ سومین جایزه کتاب تاریخ انقلاب اسلامی با همکاری خانه کتاب و ادبیات ایران و پژوهشکده تاریخ معاصر در دی ۱۴۰۲ برگزار می‌شود بر این اساس دبیرخانه این جایزه از ناشران، پدیدآورندگان، مترجمان و مصححان محترم دعوت می‌نماید با ثبت نام در تارنمای اینترنتی www.tarikhsal.ir کتاب یا کتاب‌های پیشنهادی خود را به این دبیرخانه ارسال نمایند.

مطابق این فراخوان اهداف این جایزه ارتقای فرهنگ و حافظه تاریخی جامعه اسلامی ایران و حفظ استقلال و هویت فرهنگی؛ شناسایی و معرفی کتاب‌های برتر در حوزه تاریخ انقلاب اسلامی ریشه‌ها و پیامدها)؛ کمک به اعتلای سطح دانش تاریخی و فرهنگ مکتوب؛ مقابله با تحریف تاریخ انقلاب اسلامی؛  حمایت و تشویق مؤلفان و پدیدآورندگان متعهد و متخصص سراسر کشور در این حوزه عنوان شده است.

شرایط شرکت در جایزه  به این شرح است. کتاب‌ها در بازه زمانی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ منتشر شده باشند؛ کتاب‌ها دارای برگه اعلام وصول باشند؛ کتاب‌ها کمک درسی و عکس برداری شده نباشند.  

فقط کتاب‌هایی در این جایزه داوری و ارزیابی میشوند که پدیدآورنده یا ناشر، کتاب کاربرگ ثبت نام را در تارنمای این جایزه پر کرده و به همراه دو نسخه از کتاب به دبیرخانه ارسال کند؛  کتاب‌های دریافت شده بازگردانده نخواهندشد.  

موضوع جایزه در سومین جایزه کتاب تاریخ انقلاب اسلامی؛ شامل تألیف ترجمه و تصحیح در حوزه تاریخ انقلاب اسلامی ریشه‌ها و پیامد‌ها در بخش‌های ذیل: کلیات (دانشنامه‌های تخصصی، کتاب شناسی توصیفی تحلیلی و روزشمار)؛ خاطرات زندگی نامه و شرح حال نویسی؛ مستندنگاری سفرنامه نویسی یادداشت‌های روزانه و عکس نوشت؛ تحقیقات و پژوهش‌های تاریخی؛ تاریخ شفاهی؛ اسناد و پژوهش‌های اسنادی است.

همچنین در سومین جایزه کتاب تاریخ انقلاب اسلامی بخش ویژه نیز به مقالات تاریخی با رویکرد نقد دوران پهلوی منتشر شده در بازه زمانی ۱۴۰۰۔۱۴۰۱اختصاص داده شده است.  

نویسندگان و تاریخ پژوهان تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ مهلت دارند آثارخود را به نشانی، تهران، الهیه خیابان شهید فیاضی (فرشته)، نبش خیابان چناران، پژوهشکده تاریخ معاصر، پلاک ۱۵و  کد پستی: ۱۹۶۴۹۶۴۳۵۳با  به نشانی اینترنتی www.tarikhsal.ir  ارسال کنند.

مخاطبان برای ارتباط با دبیرخانه سومین جایزه کتاب تاریخ انقلاب اسلامی می‌توانند با تلفن: ۰۲۱۲۲۶۰۸۶۹۰یا دورنگار: ۰۲۱۲۲۶۰۲۰۹۶تماس حاصل کنند.  

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

اخبار فراخوان ها ، جشنواره ها و نمایشگاه های هنری و ادبی

دسته‌بندی
آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
بایگانی