فراخوان نخستین «جشنواره فیلم و عکس چوگو»

فراخوان نخستین «جشنواره فیلم و عکس چوگو»

 به گزارش روابط عمومی انجمن ورزشی چوگوی فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور نخستین «جشنواره فیلم و عکس چوگو» با هدف جمع‌آوری، حفظ و انعکاس مستندات این ورزش اصیل ایرانی و همچنین همگرایی و توسعه بیشتر آن برگزار می‌شود. 

 

یعقوب حیدری مدیر روابط عمومی انجمن ورزشی چوگو در این باره گفت: همه ساله ورزشکاران عرصه چوگو و چوگوکاران به مناسبت‌های مختلف مسابقات مهمی در بیشتر استان‌های کشورمان برگزار می‌کنند؛ لذا نظر به اهمیت حفظ و توسعه این ورزش اصیل ایرانی و برای حمایت از فعالیت‌های ورزشکاران این حوزه تلاش می‌کنیم با کمک این جشنواره و برنامه‌هایی از این دست بین اهالی چوگو رقابتی مثبت ایجاد کنیم تا به توسعه و همگرایی این ورزش اصیل ایرانی کمک کرده‌باشیم. 

 

وی افزود: به رغم تلاش‌های زیادی که تاکنون صورت گرفته هنوز ورزش چوگو ثبت ملی و جهانی نشده است. اکنون عزم رئیس انجمن چوگو و دیگر اعضای هیأت رئیسه این است که هر چه زودتر مستندات تاریخی این ورزش تهیه و تدوین شود تا از مجاری قانونی مقدمات ثبت ملی چوگو انجام شود. 

 

مدیر روابط عمومی انجمن ورزشی چوگو افزود: در کشور‌های دیگری مانند آذربایجان، ترکیه، عراق، تاجیکستان، ترکمنستان و افغانستان هم تیم‌هایی هستند که به این بازی چوگو مشغولند. تجربه نشان داده غفلت ما از میراث ملی و فرهنگی‌مان سبب می‌شود که دیگران چشم طمع به ثبت آن میراث به نام خود داشته باشند؛ لذا بنا داریم جلوی این غفلت تاریخی را بگیریم و با تهیه و تدوین مستندات ورزش چوگو از قبیل فیلم، عکس و اسناد مکتوب و هر آنچه که مربوط به آن است در جهت ثبت ملی و جهانی این میراث فرهنگی، ورزشی گام برداریم. 

 

حیدری افزود: دکتر رجب‌پور رئیس انجمن چوگوی کشور رایزنی‌های فشرده و مداومی در راستای ثبت ملی ورزش چوگو با مسئولان فدراسیون ورزش‌های همگانی انجام داده و آنان نیز آمادگی خود را برای کمک به این موضوع اعلام کرده‌اند. اکنون از جامعه ورزشی چوگو انتظار داریم در این جشواره مهم با نهایت توان شرکت کنند. 

 

مدیر روابط عمومی انجمن ورزشی چوگو افزود: علاقه‌مندان و فعالان عرصه چوگو می‌توانند تا پانزدهم اردیبهشت امسال تصاویر و فیلم‌های خود را از بازی چوگو به ایمیل انجمن به نشانی chogosport@gmail.com ارسال نمایند و حتماً نام و نام خانوادگی و شماره تماس دقیق خود را قید کنند. 

 

 انجمن چوگو برای قدردانی از حضور شرکت‌کنندگان در این جشنواره به برگزیدگان مبلغ «پنج میلیون ریال» اهدا خواهد کرد.

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

اخبار فراخوان ها ، جشنواره ها و نمایشگاه های هنری و ادبی

دسته‌بندی
آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
بایگانی