فراخوان دومین «ایده روایت زن شهید» اردیبهشت‌ماه منتشر شد. :: پایگاه خبری "جشنواره خبر"
×

پایگاه خبری "جشنواره خبر"

اخبار فراخوان ها و جشنواره های داخلی و خارجی

پـایگاه خـبری جـشنواره خـبر

اعلانات

فراخوان دومین «ایده روایت زن شهید» اردیبهشت‌ماه منتشر شد.

در يكشنبه, ۳ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۰۲:۲۱ ب.ظ

فراخوان دومین «ایده روایت زن شهید» اردیبهشت‌ماه منتشر شد.

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «فرح‌روز فاتحی» دبیر جشنواره «ایده روایت زن شهید» در گفت‌وگویی اظهار داشت: تفاوت این فراخوان با فراخوان قبلی گستردگی آن به ویژه در بین دانش آموزان و دهه هشتادی هاست و با فعال شدن بخش بین الملل در این مرحله کشور‌های عضو جبهه مقاومت در جشنواره ایده روایت زن شهید شرکت می‌کنند.

فاتحی افزود: اولین جشنواره ایده روایت زن شهید به کوشش اداره‌کل امور فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران در قالب‎‌های «فیلم»، «گرافیک»، «عکاسی»، «تصویرسازی کمپین‌های تبلیغاتی»، «چیدمان حجم و سازه‌های سه‌بعدی»، «شعر»، «داستان کوتاه و بلند» و «صنایع دستی» برگزار شد.

 

دبیر جشنواره «ایده روایت زن شهید» بیان کرد: ایده روایت زن شهید در راستای الگوسازی در جامعه و شکل‌دهی مسیر الگوی زنان به عنوان پیشران در تمام حرکت‌ها برگزار می‌شود، تاکنون حول این موضوعات ایده سازی مناسبی صورت نگرفته، قرار است همکاری مشترکی بین بنیاد شهید و بنیاد آیه‌های ایثار و تلاش انجام و از تکرار و کلیشه جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: منظور از «زن شهید» بانوانی است که در دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی به شهادت رسیده‌اند یا اوج آرمان و آمالشان شهادت است.

۳۰۰ اثر به دبیرخانه اولین دوره جشنواره «ایده روایت زن شهید» واصل شد

دبیر جشنواره «ایده روایت زن شهید» گفت: ۳۰۰ اثر در بخش فیلم، ادبیات دفاع مقدس، داستان کوتاه و بلند، شعر ،هنر‌های تجسمی، ساز‌های حجمی و رسانه به اولین دوره این رویداد رسیده است.

 

فاتحی با اشاره به ارسال این آثار از ٤ بهمن تا ١٤ اسفند سال گذشته، اظهارداشت: از بین ۳۰۰ اثر رسیده به دبیرخانه «ایده روایت زن شهید» پس از داوری، ۳۵ اثر به مرحله دوم راه پیدا کرد که از بین این آثار نیز حداکثر ۶ اثر به عنوان برگزیده معرفی و به آن‌ها جایزه اهدا می‌شود.

 

وی با بیان اینکه به هر ایده برگزیده ۲۰ میلیون تومان اهدا و در مجموع از آثار برتر تا پنج میلیارد تومان حمایت می‌شود، افزود: تعدادی از ایده‌ها نیز با هماهنگی با بنیاد شهید برای تولید حمایت مالی می‌شوند.

فاتحی تاکید کرد: داوران این جشنواره افراد با سابقه در زمینه فرهنگ و هنر هستند و تاکنون هفت جلسه داوری تشکیل شده و هفته آینده برگزیدگان توسط داوران معرفی می‌شوند.

دبیر جشنواره «ایده روایت زن شهید» گفت: برگزیدگان ایده‌های برتر باید توان اجرا داشته باشند در صورتی که فرد مورد نظر توان لازم برای اجرای طرح خود را نداشته باشد بنیاد شهید مجری برای آن طرح در نظر می‌گیرد، اما اولویت با ایده پرداز است.

حدود ۱۷ هزار زن ایثارگر در کشور وجود دارد

فاتحی گفت: ١٦ هزار و ٣٤٩ زن ایثارگر در کشور وجود دارد که هفت هزار و ٣٦٥ نفر از آن‌ها به شهادت رسیدند، هشت هزار و ٩١٧ نفر از آن‌ها جانباز و ٦٧ نفر آزاده هستند.

دبیر جشنواره «ایده روایت زن شهید» با بیان اینکه حضور زنان در دفاع مقدس و حفظ انقلاب موثر بوده و آنان در فعالیت‌های تبلیغاتی و فرهنگی نقش بزرگی ایفا کردند، افزود: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و نقش زنان در این حوزه جشنواره ایده روایت زن شهید برگزار شد.

:
:
(۰)
استفاده از سایت به معنای قبول قوانین می باشد برای مطالعه کلیک نمایید
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

طبقه بندی موضوعی