فراخوان دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی :: پایگاه خبری "جشنواره خبر"
×

پایگاه خبری "جشنواره خبر"

اخبار فراخوان ها و جشنواره های داخلی و خارجی

پـایگاه خـبری جـشنواره خـبر

اعلانات

فراخوان دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی

در يكشنبه, ۳ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۰۱:۱۴ ب.ظ

فراخوان دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی

دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی از سری برنامه‌های بیستمین دوره جشنواره امام رضا (ع)، به میزبانی نهاد کتابخانه‌های عمومی برگزار می‌شود.
دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی از سری برنامه‌های بیستمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا علیه السلام، به میزبانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار می‌شود. اشاعه و ترویج فرهنگ و معارف ائمه معصومین علیهم السلام و آموزه‌های آن به ویژه فرهنگ منوّر رضوی؛ گسترش فعالیت‌های کتابخوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره پاک ائمه معصومین علیهم السلام به ویژه حضرت امام رضا علیه السلام؛ شناسایی و معرفی کتاب‌های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل بیت علیهم السلام از طریق انتشار گسترده این آثار و اعتلای فرهنگ ایرانی متکی به فرهنگ دینی از اهداف این جشنواره در دوازدهمین دوره برگزاری است.

عناوین موضوعی
دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی ضمن تمرکز بر منابع مرتبط با سیره حضرت امام رضا علیه السلام، دارای بخشی ویژه با محوریت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام خواهد بود.

نحوه مشارکت
این جشنواره در بخش‌های فردی یا گروهی و خانوادگی، به دو شیوه مکتوب و الکترونیک میزبان علاقه مندان خواهد بود. علاقه مندان به شرکت در بخش انفرادی می توانند متناسب با گروه سنی خود ضمن مطالعه کتابها، در هر یک از رشته‌های جشنواره شرکت کنند. در بخش گروهی، با انتخاب گزینه گروهی در حساب کاربری فرد، امکان مشارکت در قالب جمع‌های دوستانه، دانشجویی و صنفی در رشته‌های با قابلیت گروهی میسر است. همچنین علاقه مندان به شرکت در بخش خانوادگی، میبایست در هنگام مراجعه به سایت جشنواره، ضمن انتخاب گزینه خانوادگی و افزودن همه یا بخشی از اعضای درجه یک خانواده (پدر، مادر، خواهر، برادر، پدربزرگ و مادربزرگ) متناسب با گروه سنی خود در رشته‌های جشنواره شرکت کنند.

شرکت کنندگان تنها می‌توانند در یکی از دو بخش فردی یا گروهی و خانوادگی شرکت کنند. در بخش گروهی، جوایز داوری به اثر تعلق می‌گیرد. در بخش خانوادگی، جمع امتیاز از محاسبه میانگین نمرات اعضای خانواده انجام و شرکتکنندگان این بخش دو بار وارد مرحله قرعه کشی می‌شوند.

منابع

منابع دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی به ۴ گروه سنی خردسال، کودک، نوجوان و جوان و بزرگسال تفکیک شده است. کتاب‌های «مسافران شب برفی» اثر کلر ژوبرت از انتشارات رود آبی و «نادانی دشمن ماست؛ پنج حدیث از امام حسن عسکری (ع)» اثر محمد مهاجرانی از انتشارات جمال، منابع بخش خردسال (زیر ۷ سال)؛ «اسب چوبی» اثر مجید راستی از انتشارات به نشر، «ده قصه از امام حسن عسکری (ع)» اثر مسلم ناصری از انتشارات قدیانی و «بیدار شو بابا» اثر مرضیه جوکار از انتشارات به نشر، منابع بخش کودک (۸ تا ۱۲ سال)؛ «من ضامن» اثر مصطفی خرامان از انتشارات بهنشر، «غروب خورشید در سامرا: زندگینامه امام حسن عسکری (ع)»، منابع بخش نوجوان (۱۳ تا ۱۷ سال) و دو اثر «آبیها» نوشته سعید تشکری از انتشارات بهنشر و «ماه در محاق؛ مروری بر اندیشه‌های سیاسی و اخلاقی امام حسن عسکری (ع)» نوشته سعید بهشتی از انتشارات اطلاعات، منابع ویژه بخش جوان و بزرگسال (۱۸ سال به بالا)
است.

شایان ذکر است، دسترسی به کتاب‌ها از سه طریق خرید کتاب با تخفیف، دریافت امانی کتاب با مراجعه به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و همچنین دسترسی به نسخه الکترونیک در سامانه مسابقات امکانپذیر است.

قالب‌های رقابتی

علاقه مندان به شرکت در دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی می توانند در دو قالب کتابخوانی و هنری به رقابت در رشته‌های مختلف بپردازند. در قالب کتابخوانی، امکان مشارکت در جشنواره از طریق انتخاب کتاب متناسب با گروه سنی و رشته مورد نظر میسر است. در قالب هنری، افراد در تمامی گروه‌های سنی میتوانند با استفاده از احادیث منتخب در کتاب «نادانی دشمن ماست؛ پنج حدیث از امام حسن عسکری (علیه السلام)» در رشته‌های هنر‌های تجسمی. دستسازه، داستان و شعر، هنر‌های دیجیتال متناسب با علاقهمندی خود شرکت کنند.

قوانین و مقررات شرکت در هر رشته

 پویش‌های کتابخوانی (قصهگویی، معرفی کتاب، خوانش بخش‌هایی از کتاب)

شرکت کنندگان در ۴ گروه سنی (خردسال، کودک، نوجوان و بزرگسال) می توانند به صورت انفرادی کلیپ‌هایی با کیفیت در قالب فیلم تهیه و ارسال کنند. هر فرد میتواند به ازای هر کتاب در گروه سنی خود، یک پویش ارسال کند. همچنین ضروری است در هنگام ضبط فایل‌های ویدئویی، هر شرکت کننده ابتدا نام و نام خانوادگی، مشخصات کتاب و نام داستان یا صفحه مربوطه را ذکر کند. فیلم‌های ارسالی باید به صورت افقی ضبط و حداکثر در ۵ دقیقه و حجم ۱۰۰ مگابایت در سایت جشنواره بارگذاری شود.

:
:
(۰)
استفاده از سایت به معنای قبول قوانین می باشد برای مطالعه کلیک نمایید
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

طبقه بندی موضوعی