فراخوان جشنواره داستان کوتاه «جان فدا»

فراخوان جشنواره داستان کوتاه «جان فدا»

بنیاد حفظ و نشر آثار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، جشنواره داستان کوتاه «جان فدا» را برگزار می‌کند.

زنده نگاه‌داشتن یاد قهرمانان ملی علاوه بر یادآوری رشادت‌های آنان در صفحات تاریخ، نیازمند تبیین زیباشناختی و وارد کردن قهرمانان به عرصه داستان‌نویسی است.

آنچه یک داستان‌نویس با کشف‌های زیباشناختی خود می‌تواند از یک چهره میهنی ارائه بدهد، غیر از چیزی است که از مورخ بر می‌آید و در کنار آثار مستندنگاری به انس گرفتن نسل جوان با قهرمانان ملی کمک می‌کند.
بدین منظور بنیاد حفظ و نشر آثار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، جشنواره داستان کوتاه «جان فدا» را برگزار می‌کند.

اهداف این جشنواره ،پاسداشت مقام و فداکاری‌های شهید سلیمانی، رونق بخشیدن به تولید آثار داستانی مرتبط با شهید سلیمانی، کشف استعدادهای داستان‌نویسی برای اعتلای ادبیات مقاومت است. موضوع داستان‌های کوتاه این جشنواره، زندگی، شخصیت، رشادت و فداکاری‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است.

محورهای جشنواره شامل، جان‌فدا (محور اصلی)، تشییع با شکوه شهید سلیمانی، ستاندن انتقام شهید سلیمانی، وصیت‌نامه این شهید بزرگوار، شهید سلیمانی و مردم (فرزندان شهدا، محرومان، بانوان، کودکان و ....) است.
این جشنواره در قالب‌های، داستان کوتاه (تا ۵۰۰۰ کلمه)، داستانک (تا ۵۰۰ کلمه) است.

شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را در فایل ورد word با قلم B.Nazanin و اندازه ۱۴ تایپ کرده و به همراه نام و نام‌خانوادگی، کد ملی، نام استان، شهر و تلفن تماس از طریق پست الکترونیکی info@soleimani.ir یا شماره ۰۹۹۱۴۶۳۲۴۵۲  تا نیمه خرداد ۱۴۰۲ در پیام‌رسان‌های ایتا و بله به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

شایات ذکر است، عنوان اثر باید حتما درج شود. همچنین هر شرکت‌کننده مجاز به ارسال دو اثر است.

آثار برگزیده در یک مجموعه داستان منتشر و از برگزیدگان برای ارائه طرح رمان مقاومت دعوت به عمل خواهد آمد.کارگاه آموزشی رمان‌نویسی برای برگزیدگان برگزار می‌شود.

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

اخبار فراخوان ها ، جشنواره ها و نمایشگاه های هنری و ادبی

دسته‌بندی
آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
بایگانی