جایزه ملی جوانی جمعیت در استان بوشهر فراخوان شد

جایزه ملی جوانی جمعیت در استان بوشهر فراخوان شد

فعالان رسانه‌ای، سازمان‌ها و گروه‌های مردم‌نهاد، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، نخبگان، خانواده، دستگاه‌های حاکمیتی و مدیران دستگاه‌های فعال در ترویج ازدواج و فرزندآوری می‌توانند اقدامات خود را ارائه کنند.

 

بوشهر - ایرنا - مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: در نخستین دوره جایزه ملی جوانی جمعیت، برگزیده‌های این استان در هفت حوزه اثرگذار برای تحقق قانون جوانی جمعیت انتخاب و به مرحله کشوری این رویداد نیز معرفی می‌شوند.

رقیه زنگنه‌نژاد روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: فعالان رسانه‌ای، سازمان‌ها و گروه‌های مردم‌نهاد، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، نخبگان، خانواده، دستگاه‌های حاکمیتی و مدیران دستگاه‌های فعال در ترویج ازدواج و فرزندآوری می‌توانند اقدامات خود را ارائه کنند.

وی با بیان اینکه در هر بخش سه نفر برگزیده می‌شوند، بیان کرد: افرادی که با اقدامات اثرگذار در پیشبرد این قانون نقش‌آفرین بوده‌اند می‌توانند مدارک خود را تا ۱۰ اردیبهشت ماه از طریق پیام رسان ایتا به شماره ۰۹۱۷۹۰۵۶۰۳۴ و یا کانال @banivan_bushehr ارسال کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: برگزیده‌های بخش رسانه در ۲ بخش کارکنان رسانه و محتوای محیطی و تولیدات خبری در راستای سیاست‌های جمعیتی کشور ارزیابی می‌شوند که در بخش نخست وضعیت ازدواج، طلاق و فرزندآوری کارکنان، وجود آیین‌نامه‌های انگیزشی، نصب پیام‌های محیطی و مناسب‌سازی محل مادر و کودک از جمله مولفه‌های داوری است.

وی اضافه کرد: در بخش دوم نیز تولید محتوای خلاق و فاخر، معرفی الگوهای جمعیتی و شتاب و دقت در انعکاس اخبار جمعیتی رسانه‌ها از نظر تعداد، دقت و سرعت در انتشار تولیدات خبری، نوآوری و خلاقیت و تدوین خروجی نشست‌های حوزه جمعیت مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و فعالان رسانه‌ای می‌توانند آثار خود را ارائه کنند.

زنگنه‌نژاد ادامه داد: سازمان‌ها وگروه‌های مردمی نیز در ۲ شاخص عملکرد درون و برون سازمانی سنجیده می‌شوند که علاوه بر محتوای محیط داخلی این سازمان، فعالیت‌های آنها در چهار محور آموزش، پژوهش، خدمات و فرهنگ سازی ارزیابی می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر بیان کرد: متن اساسنامه و میزان بهره‌گیری این سازمان‌ها و گروه‌های مردم‌نهاد از ظرفیت حمایتی خیران ازدواج و خانواده از دیگر معیارهای انتخاب آنها به عنوان فعالان اثرگذار در جوانی جمعیت است.

وی یادآور شد: تا کنون ۳۰ گروه مردمی و سازمان مردم نهاد فعال در ترویج فرزندآوری، پیشگیری از سقط، ناباروری و ازدواج آسان در استان بوشهر شناسایی شده‌اند.

زنگنه نژاد توضیح داد: شرکت‌ها و موسسات خصوصی شرکت‌کننده در رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت استان بوشهر در محورهای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی در کمک به پیشبرد قانون جوانی جمعیت، آیین‌نامه‌های تشویقی و انگیزشی سازمان برای کارکنان، محتوای محیطی آن و جای دادن ترویج ازدواج و فرزندآوری در تبلیغ محصولات و خدمات ارزیابی می‌شوند.

دبیر ستاد جوانی جمعیت استان بوشهر درباره معیارهای ارزیابی نخبگان این استان برای دریافت جایزه ملی جوانی جمعیت بیان کرد: این افراد باید خودشان زندگی موفقی در زمینه ازدواج، فرزندآوری و ارتباط با خانواده داشته‌ و در زمینه کسب دستاوردهای علمی، تدوین کتاب و مقاله و تدریس و رفع شبهه در جامعه نخبگانی نیز عملکرد شایسته‌ای داشه باشند.

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

اخبار فراخوان ها ، جشنواره ها و نمایشگاه های هنری و ادبی

دسته‌بندی
آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
بایگانی